Din Mening
Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:
Navn: Jesper Andersen
DEN 981





31. januar 2013 - 20:13
Navn: Mads
1401
Hey - er der ikke snart nogle OK-sejlere der indrømmer dopingmisbrug? Nu må I komme op på beatet og følge moden indenfor eliteidræt!!
31. januar 2013 - 16:05
Navn: Mik Mak
NOR 472
Hmmmmm.! skal vi nu pludselig sejle efter nogle regler, det kan blive svært!!!!!! Ha Ha. (god ide)
31. januar 2013 - 15:39
Navn: Poul C
1405
-Kapsejladsreglerne 2013-16, gælder til VM, med mindre der
- kommer til at stå noget andet i sejladsbestemmelsene.
Jeg har kigget lidt på regelændringerne og bemærkninger til dem (uden ansvar), for at se, om jeg kan finde nogle guldkorn. Heldigvis der det ud til, at alt er ved det grundlæggende, som vi tror, at vi kender det.
Jeg har fx set på definitionsændringerne mht. plads ved mærket Hvis der ikke kommer nogle protester!, vil jeg kigge lidt på diverse ændringer engang imellem:
Ifølge de danske regler for 2013-16:;
Plads
Den plads, en båd behøver under de givne forhold, inklusiv plads til at overholde sine forpligtelser i henhold til reglerne i Del 2 og regel 31 (Regel 31: berøring af mærke - tilføjet af mig), mens den manøvrerer omgående på en sømandsmæssig måde.
Fra begrundelsen af ændringen - (jeg har ikke kunnet finde det på dansk):
“For example, consider three boats at a downwind mark. A, B and C are overlapped and on the same tack when the first of them reaches the zone. A is on the outside, C is on the inside and B is between them. It is important that A gives enough room to B that B can give mark-room to C.
Similarly, consider three boats L, M and W, overlapped and on the same tack with L to leeward, W to windward and M between them.
L has no proper course restriction and she luffs. The rules should be explicit that L's obligation to M under rule 16.1, to give M room to keep clear, should also include allowing for M's obligation under rule 16.1 to give W room to keep clear.
The proposed addition to the definition of Room makes it clear that a boat required to give room has not complied with the rules if she compels another boat to break a rule of Part 2.
The proposal also provides that room include the space needed to avoid touching a mark. This too is covered in the proposed new case from the Chairman of the Racing Rules Committee, which states that it is unseamanlike to touch a mark (fremhævet af mig). As pointed out above, it is better to make such an important concept explicit in the rules themselves.”
- kommer til at stå noget andet i sejladsbestemmelsene.
Jeg har kigget lidt på regelændringerne og bemærkninger til dem (uden ansvar), for at se, om jeg kan finde nogle guldkorn. Heldigvis der det ud til, at alt er ved det grundlæggende, som vi tror, at vi kender det.
Jeg har fx set på definitionsændringerne mht. plads ved mærket Hvis der ikke kommer nogle protester!, vil jeg kigge lidt på diverse ændringer engang imellem:
Ifølge de danske regler for 2013-16:;
Plads
Den plads, en båd behøver under de givne forhold, inklusiv plads til at overholde sine forpligtelser i henhold til reglerne i Del 2 og regel 31 (Regel 31: berøring af mærke - tilføjet af mig), mens den manøvrerer omgående på en sømandsmæssig måde.
Fra begrundelsen af ændringen - (jeg har ikke kunnet finde det på dansk):
“For example, consider three boats at a downwind mark. A, B and C are overlapped and on the same tack when the first of them reaches the zone. A is on the outside, C is on the inside and B is between them. It is important that A gives enough room to B that B can give mark-room to C.
Similarly, consider three boats L, M and W, overlapped and on the same tack with L to leeward, W to windward and M between them.
L has no proper course restriction and she luffs. The rules should be explicit that L's obligation to M under rule 16.1, to give M room to keep clear, should also include allowing for M's obligation under rule 16.1 to give W room to keep clear.
The proposed addition to the definition of Room makes it clear that a boat required to give room has not complied with the rules if she compels another boat to break a rule of Part 2.
The proposal also provides that room include the space needed to avoid touching a mark. This too is covered in the proposed new case from the Chairman of the Racing Rules Committee, which states that it is unseamanlike to touch a mark (fremhævet af mig). As pointed out above, it is better to make such an important concept explicit in the rules themselves.”
31. januar 2013 - 12:46
Navn: Mogens
Hej Mads
Forsikrings policerne er meget forskellige fra selskab til selskab, min ansvarsforsikring er gældende over hele verden med 50 mill. for personskade per person og 50 mill for tingskade.
For at min kaskoforsikring skal dække i Thailand skal jeg bare oplyse hvilken perioden den skal dække. (Det koster gratis) Jeg er forsikret i Pantaenius.
Da jeg var forsikret i Top Danmark fik jeg tilsendt en erklæring der på Engelsk oplyste om at forsikrings området var udvidet. (Det kostede gratis)
I Tryg måtte jeg betale et mindre beløb for at få udvidet forsikringen.
Forsikrings policerne er meget forskellige fra selskab til selskab, min ansvarsforsikring er gældende over hele verden med 50 mill. for personskade per person og 50 mill for tingskade.
For at min kaskoforsikring skal dække i Thailand skal jeg bare oplyse hvilken perioden den skal dække. (Det koster gratis) Jeg er forsikret i Pantaenius.
Da jeg var forsikret i Top Danmark fik jeg tilsendt en erklæring der på Engelsk oplyste om at forsikrings området var udvidet. (Det kostede gratis)
I Tryg måtte jeg betale et mindre beløb for at få udvidet forsikringen.
30. januar 2013 - 23:55
Navn: Brockhuus
1419
Læste lige forsikringspolicen til min nye båd igennem. Den dækker ikke syd for La Rochelle, så hvis jeg tager til EM i Carnac, så går det, men den ville ikke virke til VM i Pattaya.
Så igen i der skal til VM - tjek jeres forsikring, det ville være ærgeligt, at stå derude og så ikke få lov til at lege med.
Så igen i der skal til VM - tjek jeres forsikring, det ville være ærgeligt, at stå derude og så ikke få lov til at lege med.
30. januar 2013 - 22:06
Navn: Adam
1291
i havnen er der stadig lidt is men det smelter meget hurtigt pt men man kan sagtens komme i ude fra ro klubben
30. januar 2013 - 19:24
Navn: Lauge
Hej Adam
Hvordan ser det ud med is i havnen ?
Hvordan ser det ud med is i havnen ?
30. januar 2013 - 15:15
Navn: Adam
1291
Nogen der er friske på at sejle i weekend i Hellerup i weekend
30. januar 2013 - 14:44
Navn: Per
Den 1341
Hej Johnny
Dyt, dyt, ska´ vi byt?
Tø og sjap her, men ikke et vejr jeg gider at finde hverken tør- eller våddragt frem for, at sejle en tur i. - Fortsat god ferie!
Dyt, dyt, ska´ vi byt?
Tø og sjap her, men ikke et vejr jeg gider at finde hverken tør- eller våddragt frem for, at sejle en tur i. - Fortsat god ferie!


29. januar 2013 - 20:39
Navn: Poul C
1405
- Der skal vel også være plads til den nye regelbog?
www.sailing.org/tools/documents/RRS20132016S tudyVersion-[13380].pdf
www.sailing.org/tools/documents/RRS20132016S tudyVersion-[13380].pdf
29. januar 2013 - 14:27
Navn: Adam
1291
Vedr 2 bøger så er det jo smart hvis man af og til sover i sin bil

29. januar 2013 - 13:13
Navn: Lauge
Mogens.. Kan vi ikke snart få en "like" funktion herinde.. Kaptajnens kommentar fortjener en sådan

29. januar 2013 - 11:17
Navn: Johnny
1342
Hej alle jer VM sejlere
Lige en frisk melding fra Thailand jeg sidder hernede lige nu, det er flot vejr sol og ca 6 sek/m. Men forfærdeligt varmt i solen. Jeg tænker på at ligge i en jolle hele dagen uden skygge :-( det er for varmt med våddragt, og. Solen brænder meget, men vandet er skønt at være i B-)
Hilsen Johnny
Lige en frisk melding fra Thailand jeg sidder hernede lige nu, det er flot vejr sol og ca 6 sek/m. Men forfærdeligt varmt i solen. Jeg tænker på at ligge i en jolle hele dagen uden skygge :-( det er for varmt med våddragt, og. Solen brænder meget, men vandet er skønt at være i B-)
Hilsen Johnny
29. januar 2013 - 10:36
Navn: Kaptajn Bob
Den 1402
Hej Bo,
Al statistik viser med tydelighed at jo mere du ved om OK-Jollen og om skrogfaconer jo langsommere sejler du, saa jeg vil anbefale at du først anskaffer bogen efter VM.
Al statistik viser med tydelighed at jo mere du ved om OK-Jollen og om skrogfaconer jo langsommere sejler du, saa jeg vil anbefale at du først anskaffer bogen efter VM.
29. januar 2013 - 07:34