Din Mening

Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:

Navn: Per Sørensen DEN 1437
EBELTOFT VIG:

Vi fik startet op mit i marts, de fleste af os er ikke så meget for vinter- sejllads. Der sejles onsdag og lørdag, hvor vi kan samle 5 - 8 deltager. Vi har fået 2 nye medlemmer, så vi i dag er 11 joller. Endvidere er vi på gang med at udvide og forbedre vort slæbested. PT har vi en klubjolle, så vi også kan tilbyde potentielle/ interesserede en tur i Danmarks hurtigst voksende klasse.
3. maj 2020 - 07:33

Navn: Frank Holm Den 1350
6 Banditter på Storebælt, til smukt vejr, i flovende vind, og Storebæltsbølger, udlagt op ned bane, der sad i skabet indtil dobbelt 90 graders vindspring indtræf, det ville overraske mig, hvis der ikke kommer en stak billeder på Korsørs fb side i løbet af et par dage, go sport, gode kammerater.

Den 1350 Fury
Frank
28. april 2020 - 07:02

Navn: Jesper A. DEN 166
Stort tillykke til Lindhardtsen med den store dag

I dagens anledning var vi 6 OK-joller og en E-jolle på vandet i Køge, det blev til 4 sejladser på udlagt 3-kantbane med 3-minut start fra megafon i DEN 166.
Næste gang har vi måske en mærke/startbåd med ud det vil lette det lidt for DEN 166

Tak for det flotte sejlvejr Jørgen
25. april 2020 - 21:17

Navn: Mogens DEN 1435
Tillykke
25. april 2020 - 21:00

Navn: Joe DEN 1399
Horsens. Rigtig fin dag på vandet i går. Sejlede ud af fjorden i etape af fire sejlrendes grønne mærke ad gangen. Fire etape og seksten mærker senere, og efter lidt over en times kryds vendte vi skuderne hjemad. Jeg har aldrig været så langt ud af fjorden, det var en super oplevelse. Efter lænset og madpakken, var vi tilbage ved vores normale sejl område. Her fik vi nogle mindre kapsejladser. Jeg kikkede lidt på sejltrim på kryds, hvor der var forskel bland de tre både jeg kikkede på. Vinden var ca. 4 s/m (sat på kanten og nogle gange lidt hæng). En i en Strandberg, havde stramme indhal og udhalet helt ud til stregen – meget fladt sejl forneden. En anden i en Vejle, sejlede med slæk indhal, ca. 4 cm, og også udhalet helt ud til stregen. Jeg i min polsk Hein, legede lidt med indstillingerne med varierende spænding på indhalet, men gik bedst med en slække indhal på ca. 3 cm fra masten. Udhalet var lige som de andre, helt ud til stegen. Jeg gik i stå og manglede højde da jeg havde en strammer indhal. I øvrigt har jeg samme oplevelse i min Strandberg. Med min bedste indstilling på indhalet, var der ikke meget forskel i farten, da vi alle rundede topmærket inden for 5 båds længde efter ca. et kvarters op kryds. Båden med stram indhalet vurdere havde lidt mere højde end os andre. Uden at komme med den store forklaring, synes jeg det interessante at vi havde forskellige stil, men tæt på samme fart. Vi har forskellige stil/indstillinger, men ofte samme fart. Der er lidt billeder på FB, OK jolletræning vest.
20. april 2020 - 23:05

Navn: Søren 25
15 joller på vandet i Herslev Bay, kanon dag medlange der kunne mærkes i stængerne
Tak for nogle fine sejladser.
18. april 2020 - 19:37

Navn: Joe DEN 1431
Horsens: Vejr skift i forhold til de sidst mange gange med meget luft. Jeg håber mange er klar til letlufts kapsejladser på søndag. Satser vi på at sejle ud kl 10.00? Dog bliver søsætning lidt på skift, derfor vil nogle komme lidt senere ud. Det er okay, da Anders og jeg skal lige havde lavet banen. God fredag. Hilsen Joe
17. april 2020 - 08:35

Navn: Jesper A DEN 166
5 joller tilfældigvis samtidig på vandet i Køge, 3 gode sejladser på trekantbane med egne udlagte mærker, samt startprocedure med megafon fra 166.
Flot aften med sol og jævn vind og moleøl
"sailing is OK"
16. april 2020 - 21:37

Navn: Liller 55
Søndag kun 3 joller på Skælskør fjord.
Perfekt hængeluft og med Påskehare start på op ned bane med gate. Når sidste båd rundede bundmærket gik de andre både bag om denne og var så startet igen , ingen pauser , men to timer med sved på køleren.
(når man nu ikke kunne komme i kirke)
13. april 2020 - 10:21

Navn: Jesper Andersen DEN 166
4 OK-joller og 1 E-jolle på vandet i Køge. Der var dog lidt rigeligt vind til vores projekt med 3-kantbane med egne mærker med ud i jollen. Det blev dog til gode planeture og lidt "havneræs". Ingen skader af betydning på de gamle joller, og INGEN kæntringer. Det går fremad i Køge Sejlklub Moleøl med afstand bagefter
13. april 2020 - 08:56

Navn: Tim Normann DEN 1482
Ni joller på Fjorden i dag ud for Herslev med 7 m/s i middelvind og stigende. Masser af god hængetræning ... selvfølgelig med behørig afstand mellem jollerne. Perfekt sejlervejr
12. april 2020 - 19:59

Navn: Joe Den 1431
Tak for en super dag på Horsensfjord i dag. Vi snakkede om at sejle igen på torsdag. Fire joller på vandet i dag. Østen vind og sol, udlagt bane, 5 timer - kunne ikke bedre. Hilsen Joe
6. april 2020 - 19:30

Navn: Bo Jensen DEN 70
Så er tilmeldingen åben til DM i Nyborg. Fantastisk sted, fantastisk crew, det kan kun blive godt, håber vi ses !
19. marts 2020 - 10:24

Navn: Liller den55
Ikke noget med krammer og farvelkys , men fem joller på Skælskør fjord i fantastisk sejlvejr, solskin og 6-10 m/sek med kraftige rummer/skraldere . En enkelt valgte at bade igennem i det fine vejr .