Din Mening

Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:

Navn: Malte 1407
Spanien

Så fik vi lov at være med i et lille stævne, vi blev sat i start med 5 Laser standart og 7,8 420 er.

Det var en rigtig dejlig dag på vandet, vi startede med at sejle ud til banen i 1 til 2 ms og så øgede vinden til ca 9 ms , så vi fik 3 sejladser i fuld hængeluft.
Der deltog 8,9 FD er og ca 30 4,7 laser og ca 50 laser radial , så ca 100 joller.
Allerede om fredagen fik vi oplyst at der ikke ville blivet sejlet om søndagen, idet at der var varslet en storm ,med op til 25 ms i stødene.
Mogens og jeg var ganske godt tilfreds med den beslutning for vi var godt møre da vi kom på land.
Vi fik besked på at fastgøre jollerne til jorden, så vi afmonterede master og fastgjorde jollerne så godt vi kunne.

Mogens vandt vores interne dyst med to 1st pladser og en 2 nd .
Vi klarede os ganske godt imod Laserne , der var dog to yngre herre fra henholdsvis Bel. og Fra. der delte 1 st pladserne, det lykkedes dog os at komme i mål på 3,4 og 5 pladser.
Stormen fortsætter de næste par dage så der bliver nok ikke noget sejlads i løbet af ugen.

Vi vender tilbage med yderliger rapporter om en uges tid
19. januar 2020 - 20:16

Navn: Mogens DEN 1435
Så fik vi en dag med svag vind og blev på land, vi benyttede så lejligheden til at se det hele sådan lidt for oven. Det er et fantastisk smukt område som masser af andre turister også har fundet ud af.
De lokale i sejlklubben er meget hjælpsomme, jeg knækkede det øverste rorbeslag den første dag vi var på vandet, Alvarez fra sejlklubben bestilte og betalte af egen lomme og først da vi var sikker på det var det rigtige måtte jeg til lommerne.
Solen har stor magt her når temperaturen når 9 grader sidder vi på altanen i shorts og sandaler.
Her er så lige et video klip fra dagens udflugt:
15. januar 2020 - 17:46

Navn: Andrés
Fantastisk rapporter Malte. Fedt at alt er faldet på plads og at I hygger i mi casa. Så mærkeligt at se jer sejle i min hjemmeby uden at jeg er der! Og dejlig video Mogens! Selv om jeg kan se at vejret er frygteligt. Tænk at der er to skygger i baggrunden. Eeeeej sikke noget Prøver at se, om jeg kan smutte til Altea før I kører hjem igen. Men hvis ikke, sig til, hvis min mor skal lave en paella for jer en dag Sejlerhilsener, Andrés.
12. januar 2020 - 16:54

Navn: Joe DEN 1431
Horsens: Henri, Thomas, Anders, Kim og jeg sejler i morgen. Muligvis Jakob og Thomas fra Middelfart. Vi sejler ud 10.30. Dejlige beskrivelser og film fra Spanien. Blive endelig ved Malte og Mogens. Hilsen Joe
11. januar 2020 - 19:02

Navn: Malte 1407
Altea

Det var så 3 dag på vandet, idag var det dog noget anderledes 12- 15 MS og store spring i styrke og retning, på samme måde som i Bandol hvor der også er nogle store bjerge som giver meget uro i vinden.
Mogens og jeg fik nogle dejlige kryds og nogle fantastiske planeture, selvom det var overskyet , for første gang, og med meget vind var det ikke koldt at gennemføre 3 timers sejlads i sommerudstyret, vand og luft var ca 15 g.

Imorgen kl 10 er vi inviteret til fællestræning i sejlklubben, de har lovet vind men ikke så meget som idag.

Næste week-end skal vi deltage i et lille lokalt stævne hvor vi er i løb med 5 standard-lasere, det bliver spændende om vi kan klare os der.

Bør lige nævne her at Mogens var ude noget intensiv boathandling idag, hvor han også fik trænet sine svømmeevner.
10. januar 2020 - 20:28

Navn: Mogens DEN 1435
Her er lige en lille aperitif vækker fra Malte og mig i Altea.
9. januar 2020 - 21:36

Navn: Liller 55
Korsør/Skælskør Sejlerne på Skælskør fjord.
Vi sejlede Juleafslutning med efterfølgende jule frokost , 12 joller og 5 sejladser på udlagt op ned bane. Nytårs sejlads med 8 joller på udlagt op ned bane. 5 jan fem joller på udlagt trekants bane og 6 sejladser. Tak til Dommer Georg og fotograf Bendt.
Se billederne på Korsør sejlernes facebook.
liller
9. januar 2020 - 20:24

Navn: Søren 1525
Herslev var også på vandet, søndag. 9 joller sejlede op/ned baner og nogle trænede boathadling.
7. januar 2020 - 20:59

Navn: Joe DEN 1431
Lige en rettelse, Thomas er fra Haderslev og ikke Sønderborg, som jeg skrev sidst. Endnu en god dag på fjorden i søndags med fire joller på vandet. Hyggelige start på 2020 med rundstykke og morgenkage, samt masse af snak om bl.a. at give træning mere indhold, uden at komme frem til noget konkret. På vandet bliver vi bedre til harestart og sejladserne vekslet mellem op-ned og trekant bane.
Vi sejler igen søndag d. 12. jan, hvor vi sejler ud kl. 10.30. Der vil være kaffe på kanden inden, hvor vi kan lige planlægge dagen, og efter til en hurtige snak om, hvordan det gik.
Program for januar 2020:
12. sejler ud kl. 10.30.
18. og 19. blive vi ikke fuldtalligt til om søndag formiddag – vi aftaler en dag og klokkeslæt den 12.
Lørdag den 25. da der er mandefald om søndagen, sejler vi om lørdagen. Vi aftaler klokkeslæt senere.
Alle er velkomne. Hilse Joe
7. januar 2020 - 18:49

Navn: Malte Pedersen 1407
Så er Annette og jeg landet i Altea i Spanien, det er dejligt solskind og temp er til sandaler og korte bukser.

Det tog 3 hele dage at kører herned , 2 overnatninger og 4 gange måtte jeg fylde disel på og jeg måtte betale 150 euro i vejafgift.
det er prisen for en bil der er ml 2 og 3 m høj.

Idag fik jeg fat i Mogens og det lykkedes os at få nogle i sejlklubben til at lukke os ind i havnen, dog måtte jeg ringe hjem til Andres i dk for at få lidt hjælp fra ham.
Mogens og jeg fik rigget jollerne og vi forventer at sejle imorgen hvis der er vind, idag var det perfekt sejlervejr 17-18 grader og 4 MS
5. januar 2020 - 20:20

Navn: Joe DEN 1431
Vi sejler søndag den 5. januar. Vi starter dagen med kaffe og rundstykke kl. 09.30 i Mongo, efterfyldt med nogle timer på vandet. Pt er vi Henri, Thomas Meyer fra Sønderbord, Kim Mølbjerg Olesen fra Stuer og undertegnede. Mon ikke Anders og Jakob også deltager – det plejer de. Vi tager bøjer med ud at laver startprocedure. Alle er velkomne. Sende mig en SMS på 42147980, hvis du vil være med. Godt Nytår. Ses Joe _/).._/) _/)
3. januar 2020 - 17:23

Navn: Jesper Andersen DEN 1262
Glædelig jul og godt nytår til jer alle herinde. Måske vises LIDT mere i 2020

DEN 1140, 1262 og 1458
24. december 2019 - 13:18

Navn: Joe DEN 99
En rigtige superb træningspas på Horsens Fjord i dag. Horsens viste sig fra ene af sin bedste side: 5-6 s/m, nogle gange 7-8 stykker, fra sydøst. God op-ned banen. God mellem langt kryds på ca. 15 min, og så kom belønning: fedt platlæns med gode bølger, hvor der skulle arbejdes. God afveksling fra forrige træning med trekants bane. Snakkede efter træning om at få mere kvalitet i træning med flere bøje, hvor vi laver startlinje. Nogle sejler igen fredag (27.12) og søndag 29. Holde øje med siden her og FB: ”OK jolletræning vest”. Glædelige Jul og et gode resultat bringende Nytår til alle der læser denne. Joe
22. december 2019 - 17:58

Navn: Liller 1415
Korsør / Skælskør træning
I dag var fjorden fyldt med “svaner” og hude og katte fløj igennem luften . Kort sagt ikke sejlvejr.
Det blev en hyggelig formiddag startende med kaffe og brød, derefter manuduktion i taktik , regler og lidt om trim af jolle / sejl.
Derefter afrunding med div. løgnehistorier.
8. december 2019 - 19:17

Navn: Joe den 1431
Horsens Fjord Søndag 8.12.2019: Der kommer meget luft ved sandvanlige møde tid kl. 10.00 Vinden løjer af om eftermiddagen, derfor sejler jeg ud kl. 14.00. Håber andre vil med.