Din Mening
Okjolle klubbens debat side, her kan du give din mening til kende:
Navn: Buller
DEN????
Det kan være svært at huske alle de skud, der var jo også noget med en 6 minutter en gang.

1. april 2013 - 15:31
Navn: Jesper Andersen
DEN 981
Flot sejlet alle danskere i Thailand det er godt at se så mange danske navne i toppen af listen

Til Jørgen Lind.... Du skal først sejle når skuddet lyder !!!
Skål herfra
Hilsen Jesper


Til Jørgen Lind.... Du skal først sejle når skuddet lyder !!!

Skål herfra

Hilsen Jesper
1. april 2013 - 15:22
Navn: Stefan Myralf
DEN-6
Dag 10: (1. Race Day)
2 sejladser gennemført som planlagt. 1 sejlads i ca. 6 til 7 sek.m. Og 2. Sejlads i 7 til 9 sek. M.
1. sejlads var ikke voldsomt præget af strøm, tidevandet var maksimalt lavt kl. 13:30, så der var mulighed for at slå på vindspring (den spang med ca. 10 grader).
2. Sejlads var tilgengæld hårdt præget af strøm, den løb nord på og vinden kom fra syd, der bevirkede at venstre fløjen skulle spilles hårdt i bund og lidt til.
Pga. Strømmen blev det til nogle Mega lange kryds. En laaaaaaang styrbord helt ud over blonden og så ellers bagbord hals som en springer i et skakspil (to frem og en til siden). Massagen efter dagen sejlads var meget nødvendig end tidligere!!!
MikMak laved en flot start, ved flaget i læ ende af linien, og førte et godt stykke af 1. Kryds.
Resulaterne kan i se på OKDIA hjemmesiden.
2 sejladser gennemført som planlagt. 1 sejlads i ca. 6 til 7 sek.m. Og 2. Sejlads i 7 til 9 sek. M.
1. sejlads var ikke voldsomt præget af strøm, tidevandet var maksimalt lavt kl. 13:30, så der var mulighed for at slå på vindspring (den spang med ca. 10 grader).
2. Sejlads var tilgengæld hårdt præget af strøm, den løb nord på og vinden kom fra syd, der bevirkede at venstre fløjen skulle spilles hårdt i bund og lidt til.
Pga. Strømmen blev det til nogle Mega lange kryds. En laaaaaaang styrbord helt ud over blonden og så ellers bagbord hals som en springer i et skakspil (to frem og en til siden). Massagen efter dagen sejlads var meget nødvendig end tidligere!!!
MikMak laved en flot start, ved flaget i læ ende af linien, og førte et godt stykke af 1. Kryds.
Resulaterne kan i se på OKDIA hjemmesiden.
31. marts 2013 - 19:34
Navn: Lauge
Hej Stefan.
Jeg beder Henrik give Kerry besked, her straks efter påske.
Jeg husker ikke om rundturen til og fra Laem er inkl. Men mener det. I skal ikke afregne noget trucking på stedet, det går via Kerry logistics til Bring.
Jeg beder Henrik give Kerry besked, her straks efter påske.
Jeg husker ikke om rundturen til og fra Laem er inkl. Men mener det. I skal ikke afregne noget trucking på stedet, det går via Kerry logistics til Bring.
31. marts 2013 - 09:14
Navn: Stefan Myralf
DEN-6
@Lauge:
Jeg har lige talt med Rut om hjemtransporten.
Der er bestilt kranløft til d. 9 april kl. 10 AM. Alle containere løftes i en omgang.
Det vil sige at den vogn som skal køre vores container skal være her kl. 10 AM.
Jeg betaler for kranløftet direkte til Rut, og såvidt jeg husker er transporten til Laem Chabang betalt af Mogens til jer ik'?
Gider du ikke at bekræfte at vi er enige om ovenstående, på forhånd tak.
Jeg har lige talt med Rut om hjemtransporten.
Der er bestilt kranløft til d. 9 april kl. 10 AM. Alle containere løftes i en omgang.
Det vil sige at den vogn som skal køre vores container skal være her kl. 10 AM.
Jeg betaler for kranløftet direkte til Rut, og såvidt jeg husker er transporten til Laem Chabang betalt af Mogens til jer ik'?
Gider du ikke at bekræfte at vi er enige om ovenstående, på forhånd tak.
31. marts 2013 - 06:19
Navn: Frank Berg
1406
Hej Stefan
Super at du skriver så godt om hvad i oplever- godt at kunne følge jer!
Knæk og bræk til jer allesammen....
Frank Berg
Super at du skriver så godt om hvad i oplever- godt at kunne følge jer!
Knæk og bræk til jer allesammen....
Frank Berg
30. marts 2013 - 11:23
Navn: Ralph Eriksen
1150
Hej Stefan - og alle I andre thaifolk.
Fedt at læse jeres rapporter derude. Vi andre sidder herhjemme i sne og frost - og er alle lidt misundelige på jer. Vi krydser alt hvad der krydses kan for jer derude - glæder os til at følge jer under VM. De bedste hilsner fra de sønderjyske tranlamper - Lone og Ralph
Fedt at læse jeres rapporter derude. Vi andre sidder herhjemme i sne og frost - og er alle lidt misundelige på jer. Vi krydser alt hvad der krydses kan for jer derude - glæder os til at følge jer under VM. De bedste hilsner fra de sønderjyske tranlamper - Lone og Ralph
30. marts 2013 - 10:32
Navn: Stefan Myralf
DEN - 6
Dag 9:
Sidste chance for at teste grej var idag ved tune-up race.
Både Lind og jeg var lidt i test mode hvad angår sejl valg til dagen idag. 8 - 9 sek.m. med relativ store bølger.
Vi fik kun 1 start og så var det ellers afsted på et kryds af de lange (ca. 1,5 sømil fra top til bund).
Flere af os havde talt om blot at sejle første kryds og derefter udgå, og det gjorde vi så, næsten.
Budzin, Rohdes, Myralf, Blasset, Bo P. , En Aussie, Mogens var række følgen af de første jolle rundt om topmærket. Lind var 10'er og Svendsen ca. 15 og Rekker var omkring 20, Malte og MikMak rundet topmærket sammen ca omkring 35, så alt i alt en præsentation af det danske hold.
De fleste af os udgik ved bundmærket efter trekanten, det passede lige med en halvvind ind til stranden ;~)
Nu er det lige at tjekke jollen en sidste gang til imorgen og så ellers op til en gang massage og derefter tidligt i seng.
Jeg har nævnte det tidligere, men skal ikke undlade at nævne det endnu engang, DET BLIR' FYSISK HÅRDT DET HER STÆVNE !!!!
Sidste chance for at teste grej var idag ved tune-up race.
Både Lind og jeg var lidt i test mode hvad angår sejl valg til dagen idag. 8 - 9 sek.m. med relativ store bølger.
Vi fik kun 1 start og så var det ellers afsted på et kryds af de lange (ca. 1,5 sømil fra top til bund).
Flere af os havde talt om blot at sejle første kryds og derefter udgå, og det gjorde vi så, næsten.
Budzin, Rohdes, Myralf, Blasset, Bo P. , En Aussie, Mogens var række følgen af de første jolle rundt om topmærket. Lind var 10'er og Svendsen ca. 15 og Rekker var omkring 20, Malte og MikMak rundet topmærket sammen ca omkring 35, så alt i alt en præsentation af det danske hold.
De fleste af os udgik ved bundmærket efter trekanten, det passede lige med en halvvind ind til stranden ;~)
Nu er det lige at tjekke jollen en sidste gang til imorgen og så ellers op til en gang massage og derefter tidligt i seng.
Jeg har nævnte det tidligere, men skal ikke undlade at nævne det endnu engang, DET BLIR' FYSISK HÅRDT DET HER STÆVNE !!!!
30. marts 2013 - 10:25
Navn: Mads T
1401
Hej alle,
hvis I ikke kan lide følelsen af en gennemtrængende misundelse - så lad være med at tjekke OK Dinghy på facebook ud! Der er masser af billeder fra OK VM i Pattaya - og hold nu op det ser godt ud!!!
hvis I ikke kan lide følelsen af en gennemtrængende misundelse - så lad være med at tjekke OK Dinghy på facebook ud! Der er masser af billeder fra OK VM i Pattaya - og hold nu op det ser godt ud!!!
30. marts 2013 - 09:51
Navn: Stefan Myralf
DEN-6
Dag 8:
Så er OK VM 2013 officielt igang. Her til aften deltog vi ved åbningsceremonien, som blev afholdt i de behagelige omgivelser i Royal Varuna Yachtclub.
Ellers har hele dage stået på målinger og klargøring af bådene.
De som er ankommet indenfor de sidste par dage (herunder Bo og Svendsen) har naturligvis været på vandet, mens vi andre har tilladt os den luksus at holde en hviledag fra sejlads, for at give benene og kroppen lidt restitution inden slaget går løs.
Målingerne er noget mere overskuelig end sidste år.
Alle joller vejes (nogle endda i våd tilstand !?!?)
Master vejes og vippe testes. Ror og sværd er selv betjening. Sejl måles som i Vallensbæk sidste år.
Der er en hel del snak omkring kulfiber i jollerne. For mig at se har vi (OK jolle klassen) en udfordring omkring deffinition/fortolkning af ordet fittings.
Sagen er den at klasserreglerne kun tillader glasiber og træ i skrog og dæk. Fittings er frit.
Spørgsmålet er så om ting der er støbt eller linet ned i dæk/skrog kan opfattes som en fitting?
Så er der sejl nummer issue, som jeg (blandt andre) er en del af.
Rekker og jeg får i morgen bragt sejlnummer ind med chauffør fra en by syd for Pattaya, idet vi har fået afslag for at sejle med nr. 1 hhv. 6.
Svendsen har dog fået tilladelse til at sejle med nr. 1411 idet han sejler i en lejet jolle. (Jeg overvejer nu at, midlertidigt, sælge min jolle til MikMak, for derefter at leje den af ham). ;^)
Jeg har drøftet sagen med rette personer hernede og der er forståelse for at os med flere joller har et praktisk problem. Der vil blive afholdt et AGM i Carnac, hvor vi kan stille forslaget som blev vedtaget i Herslev.
I morgen er sidste dag med måling og slå sejles der tune up med start kl. 13:00.
Jeg tror at vi alle hernede nu er klar over at dette stævne, bliver benhårdt.
Så er OK VM 2013 officielt igang. Her til aften deltog vi ved åbningsceremonien, som blev afholdt i de behagelige omgivelser i Royal Varuna Yachtclub.
Ellers har hele dage stået på målinger og klargøring af bådene.
De som er ankommet indenfor de sidste par dage (herunder Bo og Svendsen) har naturligvis været på vandet, mens vi andre har tilladt os den luksus at holde en hviledag fra sejlads, for at give benene og kroppen lidt restitution inden slaget går løs.
Målingerne er noget mere overskuelig end sidste år.
Alle joller vejes (nogle endda i våd tilstand !?!?)
Master vejes og vippe testes. Ror og sværd er selv betjening. Sejl måles som i Vallensbæk sidste år.
Der er en hel del snak omkring kulfiber i jollerne. For mig at se har vi (OK jolle klassen) en udfordring omkring deffinition/fortolkning af ordet fittings.
Sagen er den at klasserreglerne kun tillader glasiber og træ i skrog og dæk. Fittings er frit.
Spørgsmålet er så om ting der er støbt eller linet ned i dæk/skrog kan opfattes som en fitting?
Så er der sejl nummer issue, som jeg (blandt andre) er en del af.
Rekker og jeg får i morgen bragt sejlnummer ind med chauffør fra en by syd for Pattaya, idet vi har fået afslag for at sejle med nr. 1 hhv. 6.
Svendsen har dog fået tilladelse til at sejle med nr. 1411 idet han sejler i en lejet jolle. (Jeg overvejer nu at, midlertidigt, sælge min jolle til MikMak, for derefter at leje den af ham). ;^)
Jeg har drøftet sagen med rette personer hernede og der er forståelse for at os med flere joller har et praktisk problem. Der vil blive afholdt et AGM i Carnac, hvor vi kan stille forslaget som blev vedtaget i Herslev.
I morgen er sidste dag med måling og slå sejles der tune up med start kl. 13:00.
Jeg tror at vi alle hernede nu er klar over at dette stævne, bliver benhårdt.
29. marts 2013 - 17:50
Navn: Strandberg
1423
Hurra Hurra isen er væk i Herslev og påske træningen kan afvikles som planlagt.
Vi mødes kl 13.00 lørdag, ellers er programmet det samme.
Af hensyn til indkøb må I gerne melde tilbage om I bliver til spisning om aftenen.
jsstrandberg@gmail.com
Vi ses i Herslev
Vi mødes kl 13.00 lørdag, ellers er programmet det samme.
Af hensyn til indkøb må I gerne melde tilbage om I bliver til spisning om aftenen.
jsstrandberg@gmail.com
Vi ses i Herslev

29. marts 2013 - 15:07
Navn: Per
1341
En hilsen til vm folket her fra Mombasa i Kenya, hvor vi har nogenlunde samme vejr forhold som jer. Held og lykke!

28. marts 2013 - 18:27
Navn: Stefan Myralf
DEN-6
Dag 7:
Så er holdet komplet, Bo kom her til morgen og Svendsen om eftermiddagen.
Vinden er oppe i den høje ende af skalaen igen så det var nogle hårde timer på vandet. Der er nu rigtig mange OK jollen spredt ud over området ud for Pattaya, som ligger og tester fart. Det typiske billed er at respektive lande holder sig til hinanden, men ind imellem ser man nogle mixet grupper.
Lind, Mogens og jeg holdt sammen i to træningspas idag. Det var virkelig godt, vi fik nogle rigtig lange hug og fik derigennem prøvet flere ting af.
I morgen starter målingerne, men der skulle også gerne blive plads til nogle timers træning på havet.
Så er holdet komplet, Bo kom her til morgen og Svendsen om eftermiddagen.
Vinden er oppe i den høje ende af skalaen igen så det var nogle hårde timer på vandet. Der er nu rigtig mange OK jollen spredt ud over området ud for Pattaya, som ligger og tester fart. Det typiske billed er at respektive lande holder sig til hinanden, men ind imellem ser man nogle mixet grupper.
Lind, Mogens og jeg holdt sammen i to træningspas idag. Det var virkelig godt, vi fik nogle rigtig lange hug og fik derigennem prøvet flere ting af.
I morgen starter målingerne, men der skulle også gerne blive plads til nogle timers træning på havet.
28. marts 2013 - 17:50
Navn: Lars Jørgen Andresen
DEN 1381
Hej Alle,
Mht. Træning og Tune up i Herslev her i Påsken, så har dagens vind og "milde" temperaturer gjort, at der er kommet meget "åbent vand". Da det kan gå meget stærkt med at isen fjerner sig, så "trækker" vi den endelige udmelding mht. sejlads i Påsken i Herlslev til i morgen
Vi ved godt det er med meget kort varsel, men jeg tror vi alle er ved at miste forstanden, hvis vi ikke snart kommer på vandet, så vi håber til det sidste...
Ny melding følger imorgen her på siden.
Venligst,
Lars Jørgen
Mht. Træning og Tune up i Herslev her i Påsken, så har dagens vind og "milde" temperaturer gjort, at der er kommet meget "åbent vand". Da det kan gå meget stærkt med at isen fjerner sig, så "trækker" vi den endelige udmelding mht. sejlads i Påsken i Herlslev til i morgen

Vi ved godt det er med meget kort varsel, men jeg tror vi alle er ved at miste forstanden, hvis vi ikke snart kommer på vandet, så vi håber til det sidste...
Ny melding følger imorgen her på siden.
Venligst,
Lars Jørgen
28. marts 2013 - 17:38